Elektro-pop dvojac Ola
Horhe na istoimenom prvom albumu kroz monolitni zvučni zid retro klavijatura
i živog bubnja nudi svoje uvrnuto viđenje kakva je prije 30 i više godina
mogla biti muzika za liftove, televizijske špice, reklame i drame. Starinskim analognim sintisajzerima, uporno jednoličnog zvuka, Andy Pavlov
snažno pritiska skoro svaki sekund 40-minutnog Ola Horhe albuma,
dok ga podjednako disciplinovano prati Attack El Robot, čije udaranje na
trenutke više liči na ritam mašinu nego na bubnjara.
"Ravnomjerno pravocrtno kretanje", odrednica pozajmljena iz fizike, prilično je upotrebljiva kao opis dešavanja na prvencu, koji su Beograđani sa osam instrumentala i dva pjevanja objavili krajem maja 2011. besplatno preko exitmusic.rs. To što se danas može proizvesti zilion zvukova iz samo jedne tipke ne tiče se previše Pavlova, koji kao da je na sintu zakucao prekidače da mu se slučajno ne pomjere i proizvedu nešto drugo od zacrtane zvučne arheologije. Očigledno, oba Horhea smatraju da su pronašla i kanalisala sebi svojstven retro zvuk, dovoljno zanimljiv da potraje čitav album. I...na trenutke im to polazi za instrumentima.
Početak krasi "Trans
am" sa poletnim ritmom i Pavlovljevim poigravanjem klavijaturama, slijedi
nabrijani "Hotel Moscow", ubjedljiva je i bas-sintom nošena
"Wireless Liebe", dok je "La routine" preko potreban odmak
od instrumentalnog ostatka albuma i mali elektro-pop dragulj sa ženskim
pjevanjem na francuskom.
Već Pavlovljev pokušaj kraut poja u "Das
Zeitgeist" ne daje tako dobar ishod, a poslije ostatka materijala,
koji nije bez malih bljeskova mašte u moru ponavljanja, ipak ostaje opšti
utisak da su Ola Horhe pre stvorili osebujnu muzičku pratnju,
neiskorišćenu za neko vizuelno djelo, nego u cijelosti zanimljiv album samo za
slušanje.
Imajući u vidu sinematičnost njihove muzike, moram priznati da me s druge strane kopka kako bi zvučali "Otpisani" da ih kroz svoje klavijature i bubanj propusti Horhe...
(Prvobitno objavljeno 12. avgusta 2011. godine na strani www.jelentop10.com, u ponešto drugačijem obliku).
Коментари