Album grupe Vrum (Vrooom) "Input" udarački počinje
rasplesanim elektro-rokom, sa vrhuncem u hitičnom "Izlazu", ali slijedi
par ne pretjerano upečatljivih pjesama na engleskom, da bi se ritam do
kraja potpuno izgubio sa tri jalova snimka, koja bi samosvijesniji izvođač prije
izbrisao, no objavio. Umjesto moćnog izdanja svedenog na četiri-pet pjesama, Beograđani su se
rastegli na silu do polučasovnog albuma.
Kotrljajući ritam "Privremenog stanja" i nesavršeno žensko pjevanje
kakvo su koristile Boje (Boye) još u doba "Gle, gle" hita, obećavajuće
otvaraju četvrti album Vruma. Nastavak biva još bolji, uz naprosto sjajni
"Izlaz" sa snagom plesnog hita, a od toga nisu daleko ritmički još
čvršće pop stvari "Između redova" i "Van zbivanja".
U početne četiri pjesme "Inputa", sa naglašenim basom i bubnjem, harmonikom iz drugog plana i raznim efektima umjesto uglavnom odsutne gitare (iz benda je otišao Marko Nježić), Vrum nikad nije zvučao tako ujednačeno, fokusirano i snažno. Što se na žalost ne može reći za ostatak albuma.
"Out of The End" melodijski i ritmički zanimljivo krivuda, ali izostaje očekivani završni udarac u vidu snažnijeg refrena, dok je "Cuts" u cijelosti za nijansu uspjelija, ako se izuzmu pomalo smiješni uzvici "No more, no more". Daleko od toga da su obe stvari loše. Ali kvari utisak što u njima Vrum zvuči kao bilo koji drugi sastav iz Rumunije i Bugarske u pokušaju da pjeva na engleskom.
Međutim, i to bi bilo podnošljivo da ne predstoji strahovit kvalitativni pad u tri "stvari" nasilno naljepljene na kraju. "Sasvim dovoljno" se isprva čini kao uspavanka, ali je teško skupiti živce i naćuliti uši da bi se pažljivo poslušalo o čemu se uopšte pjeva u previše stišanoj melodiji pokrivenoj nabudženim otkucajima ritma. Trik da se pokrije nedostatak nadahnuća ili je neko upropastio odličnu stvar praveći se pametan u studiju, teško je reći. Zato oko preostala dva instrumentala "U sledećem broju" i "Fakebook" nema nedoumica. Riječ je o običnom otpadu, bez mašte, izrazite melodije ili ugođaja.Čini se kao odbačeni dio neke vrumovske pozorišne muzike ili sličnog, iskopan sa smetlišta samo da se popuni vrijeme.
Album "Input" prije dve godine najavio je istoimeni EP koji je donio pomenutu "Cuts", "Privremeno stanje" u drugačijem, ali podjednako zanimljivom aranžmanu, i elektro-akustičnu uvrnutu pop pjesmu "Prevod". Ostaje nejasno zašto je vođa Vruma, autor, basista i producent Marko Grubić odlučio sa albumu izostaviti "Prevod" u korist nekoliko neuporedivo manje zanimljivih i čak prilično loših stvari.
Šest godina od posljednje "Evolucije", Grubić/Vrum je tvrdoglavo ustrajavši na formi albuma, propustio priliku da se vrati kraćim ali ubitačnijim izdanjem, sa nekoliko odličnih i nabrijanih elektro-rok pjesama. Odluka tim čudnija, ako se zna da "Input" za razliku od ranijih albuma Vruma nije izašao na prostorno zahtjevnom CD-u, ali ni na vinilu, već krajem juna 2011. samo kao besplatni MP3 dowload. A sa takvim načinom izdavanja, nema potrebe robovati formi, pogotovo ako za nju nema dovoljno dobrog materijala.
U početne četiri pjesme "Inputa", sa naglašenim basom i bubnjem, harmonikom iz drugog plana i raznim efektima umjesto uglavnom odsutne gitare (iz benda je otišao Marko Nježić), Vrum nikad nije zvučao tako ujednačeno, fokusirano i snažno. Što se na žalost ne može reći za ostatak albuma.
"Out of The End" melodijski i ritmički zanimljivo krivuda, ali izostaje očekivani završni udarac u vidu snažnijeg refrena, dok je "Cuts" u cijelosti za nijansu uspjelija, ako se izuzmu pomalo smiješni uzvici "No more, no more". Daleko od toga da su obe stvari loše. Ali kvari utisak što u njima Vrum zvuči kao bilo koji drugi sastav iz Rumunije i Bugarske u pokušaju da pjeva na engleskom.
Međutim, i to bi bilo podnošljivo da ne predstoji strahovit kvalitativni pad u tri "stvari" nasilno naljepljene na kraju. "Sasvim dovoljno" se isprva čini kao uspavanka, ali je teško skupiti živce i naćuliti uši da bi se pažljivo poslušalo o čemu se uopšte pjeva u previše stišanoj melodiji pokrivenoj nabudženim otkucajima ritma. Trik da se pokrije nedostatak nadahnuća ili je neko upropastio odličnu stvar praveći se pametan u studiju, teško je reći. Zato oko preostala dva instrumentala "U sledećem broju" i "Fakebook" nema nedoumica. Riječ je o običnom otpadu, bez mašte, izrazite melodije ili ugođaja.Čini se kao odbačeni dio neke vrumovske pozorišne muzike ili sličnog, iskopan sa smetlišta samo da se popuni vrijeme.
Album "Input" prije dve godine najavio je istoimeni EP koji je donio pomenutu "Cuts", "Privremeno stanje" u drugačijem, ali podjednako zanimljivom aranžmanu, i elektro-akustičnu uvrnutu pop pjesmu "Prevod". Ostaje nejasno zašto je vođa Vruma, autor, basista i producent Marko Grubić odlučio sa albumu izostaviti "Prevod" u korist nekoliko neuporedivo manje zanimljivih i čak prilično loših stvari.
Šest godina od posljednje "Evolucije", Grubić/Vrum je tvrdoglavo ustrajavši na formi albuma, propustio priliku da se vrati kraćim ali ubitačnijim izdanjem, sa nekoliko odličnih i nabrijanih elektro-rok pjesama. Odluka tim čudnija, ako se zna da "Input" za razliku od ranijih albuma Vruma nije izašao na prostorno zahtjevnom CD-u, ali ni na vinilu, već krajem juna 2011. samo kao besplatni MP3 dowload. A sa takvim načinom izdavanja, nema potrebe robovati formi, pogotovo ako za nju nema dovoljno dobrog materijala.
(Prvobitno objavljeno 5. jula 2011. godine na strani www.jelentop10.com, u ponešto drugačijem obliku).
Коментари