Пређи на главни садржај

Vrum - Preterani Input



Album grupe Vrum (Vrooom) "Input" udarački počinje rasplesanim elektro-rokom, sa vrhuncem u hitičnom "Izlazu", ali slijedi  par ne pretjerano upečatljivih pjesama na engleskom, da bi se ritam do kraja potpuno izgubio sa tri jalova snimka, koja bi samosvijesniji izvođač prije izbrisao, no objavio. Umjesto moćnog izdanja svedenog na četiri-pet pjesama, Beograđani su se rastegli na silu do polučasovnog albuma.



Kotrljajući ritam "Privremenog stanja" i nesavršeno žensko pjevanje kakvo su koristile Boje (Boye)  još u doba "Gle, gle" hita, obećavajuće otvaraju četvrti album Vruma. Nastavak biva još bolji, uz naprosto sjajni "Izlaz" sa snagom plesnog hita, a od toga nisu daleko ritmički još čvršće pop stvari "Između redova" i "Van zbivanja".

 U početne četiri pjesme "Inputa", sa naglašenim basom i bubnjem, harmonikom iz drugog plana i raznim efektima umjesto uglavnom odsutne gitare (iz benda je otišao Marko Nježić), Vrum nikad nije zvučao tako ujednačeno, fokusirano i snažno. Što se na žalost ne može reći za ostatak albuma.

"Out of The End" melodijski i ritmički zanimljivo krivuda, ali izostaje očekivani završni udarac u vidu snažnijeg refrena, dok je "Cuts" u cijelosti za nijansu uspjelija, ako se izuzmu pomalo smiješni uzvici "No more, no more". Daleko od toga da su obe stvari loše. Ali kvari utisak što u njima Vrum zvuči kao bilo koji drugi sastav iz Rumunije i Bugarske u pokušaju da pjeva na engleskom.

Međutim, i to bi bilo podnošljivo da ne predstoji strahovit kvalitativni pad u tri "stvari" nasilno naljepljene na kraju. "Sasvim dovoljno" se isprva čini kao uspavanka, ali je teško skupiti živce i naćuliti uši da bi se pažljivo poslušalo o čemu se uopšte pjeva u previše stišanoj melodiji pokrivenoj nabudženim otkucajima ritma. Trik da se pokrije nedostatak nadahnuća ili je neko upropastio odličnu stvar praveći se pametan u studiju, teško je reći. Zato oko preostala dva instrumentala "U sledećem broju" i "Fakebook" nema nedoumica. Riječ je o običnom otpadu, bez mašte, izrazite melodije ili ugođaja.Čini se kao odbačeni dio neke vrumovske pozorišne muzike ili sličnog, iskopan sa smetlišta samo da se popuni vrijeme.

Album "Input" prije dve godine najavio je istoimeni EP koji je donio pomenutu "Cuts", "Privremeno stanje" u drugačijem, ali podjednako zanimljivom aranžmanu, i elektro-akustičnu uvrnutu pop pjesmu "Prevod". Ostaje nejasno zašto je vođa Vruma, autor, basista i producent Marko Grubić odlučio sa albumu izostaviti "Prevod" u korist nekoliko neuporedivo manje zanimljivih i čak prilično loših stvari.

Šest godina od posljednje "Evolucije", Grubić/Vrum je tvrdoglavo ustrajavši na formi albuma, propustio priliku da se vrati kraćim ali ubitačnijim izdanjem, sa nekoliko odličnih i nabrijanih elektro-rok pjesama. Odluka tim čudnija, ako se zna da "Input" za razliku od ranijih albuma Vruma nije izašao na prostorno zahtjevnom CD-u, ali ni na vinilu, već krajem juna 2011. samo kao
besplatni MP3 dowload. A sa takvim načinom izdavanja, nema potrebe robovati formi, pogotovo ako za nju nema dovoljno dobrog materijala.

(Prvobitno objavljeno 5. jula 2011. godine na strani www.jelentop10.com, u ponešto drugačijem obliku).

Коментари

Популарни постови са овог блога

Bajaga i instruktori - Stvaranje Pozitivne geografije

Ritam gitarista velike Riblje čorbe Momčilo Bajagić Bajaga objavljivanjem prvog samostalnog albuma “Pozitivna geografija” (1984) krenuo je u jednu od najupečatljivijih autorsko/izvođačkih karijera na jugoslovenskom prostoru. I četvrt stoljeća od prvenca, Bajaga i instruktori su među rijetkima ostali dovoljno veliko ime, da mogu bez većih teškoća uspješno prebroditi granice međusobno otuđenih jugodržavica.

Marš na Drinu - Jedinstvena filmska bitka

Reditelj Žika Mitrović povodom 50. godišnjice čuvene Cerske bitke snimio je "Marš na Drinu", prvi i jedini igrani film o borbi Srpske vojske u Prvom svetskom ratu u kinematografiji komunističke Jugoslavije, koja je do tada i kasnije bila isključivo okrenuta partizanskim epopejama. Na 40. godišnjicu snimanja istinskog ratnog klasika imao sam nevjerovatnu čast razgovarati sa njegovim glavnim tvorcem Mitrovićem, i tumačima nekih od uloga Ljubom Tadićem i Branislavom Cigom Jerinićem.

Ljuba Tadić - Veličanstvena smrt majora Kursule

Gromada jugoslovenskog i srpskog glumišta Ljuba Tadić jednu od svojih najupečatljivijih uloga ostvario je u ratnom filmu "Marš na Drinu" režisera Živorada Žike Mitrovića 1964. godine. Tadićev major Kursula zaslužio bi ostati upamćen samo po svojoj zajebantskoj životnosti usred klanice zvane Prvi svjetski rat, ali je ipak važnija njegova glavna uloga u antologijskom, veličanstveno-tragičnom kraju Mitrovićevog remek-djela - i sve to uz prvu psovku u povijesti domaćeg filma.