Пређи на главни садржај

Nova - Isterivanje đavola

Sa prvim spotom "Jedini" u pripremi, mogućim velikim hitom "Ledeno" u rezervi, a između toga spremna da se suoči sa svojim demonima u mračnoj pjesmi "Mefisto", odskorašnja novosadska alternativna skupina odgovarajuće nazvana Nova, naknadno pojačana za jednu Ludu kravu, ima sve izglede da uskoro bljesne i ostavi trag na srpskoj rok sceni, a možda i šire.

Gitarista i glavni autor Slobodan Vuletić pokrenuo je trio Nova 2009. godine u želji da "o svemu što čini život: ljubavi, prijateljstvu, prevari i moralnim dilemama" pjeva na srpskom smatrajući da "je mnogo teže napisati dobru pesmu na maternjem jeziku, pa je samim tim izazov i veći". 

Sa basistom Janošom Botkom i bubnjarem Vladimirom Petrovićem u prvoj postavi Nova je uradila nekoliko zanimljivih snimaka postavljenih na  soundcloud.com/adastranova i myspace.com/adastranova. Prošlog septembra Petrovića je zamijenio za palicama Predrag Novković, bivši bubnjar novosadskog Plag en pleja (Plug'n'Play) i uticajni rok novinar koji je trenutno u momčadi emisije "Gruvanje" Radio-televizije Vojvodine. Uz to, novosadska skupina koja se pokazala u Srbiji svirkama u klubovima i ponekom festivalu, poput "Long najta (Night)" 26. marta u Domu omladine Beograda, odnedavno je postala četverac dolaskom Davida Stojanovića, gitariste pank-ska skupine Lude krave iz Bačkog Petrovca. Polovinom marta pred dolazak za možda dosad najznačajniji nastup novosadskog sastava u Beogradu, Vuletić mi je odgovorio na nekoliko pitanja o dosadašnjim i budućim pojavljivanjim Nove.

Vuletić: Snimamo singl za pesmu "Jedini" koji treba da se doradi i izmiksa. Za njega ćemo raditi spot. Singl bi trebalo zajedno sa spotom da se pojavi, nadamo se, za dva-tri meseca. Izabrali smo pesmu "Jedini", jer smo je aranžmanski doradili sa Peđom. Uradili smo za nju novi snimak, tako da zvuči drugačije u odnosu na snimak koji je dostupan na internetu.



- Zanimljiva odluka, pošto bih ja tipovao recimo na "Ledeno" kao siguran hit.

Vuletić: Odabrali smo pesmu "Jedini", jer želimo prvo publiku da pripremimo za ono što Nova može da ponudi, a to su dva fronta na kojima paralelno radimo, Jedan je rok, a drugi pop. Imamo dosta novih melodičnih pop pesama, a jedna od njih je pesma "Ledeno", kao i dosta melodičnih rok pesama kao "Jedini". Mislim da je naš veliki kvalitet melodičnost pesama i vrlo jasni i razumljivi tekstovi na srpskom jeziku.
 
- Gdje tu spada "Mefisto"?

Vuletić: To je pesma koja opisuje pobedu nad unutrašnjim demonima, nad zlom koje čovek u samom sebi povremeno oseti, koje ga nagna na neke loše stvari u životu. Inače Mefisto je lik Geteovog romana "Faust". Mefisto je sinonim za đavola. Gete ga je oživeo i dao mu neobičan dramski karakter. Ja sam na osnovu tog lika iz romana, sročio datu pesmu. Refren "Laka ti noć" je fora, i po meni lično odricanje od svega što je zlo, na vrlo fin (gospodski) način. Pesma "Mefisto" za mene predstavlja slavljenje pobede nad đavolom. Sve Novine pesme su u suštini vrlo pozitivne, kao što smo i članovi  benda. Ne povlačimo se u negativu, pasivnost i pesimizam u stavovima. Po prirodi sam optimista i taj optimizam na sopstveni način ugrađujem u pesme uz dobre savete prijatelja iz benda. Sve što sam naumio da kazem o toj (đavolskoj) temi stavio sam u jednu pesmu. Tu stavljamo tačku na priču o zlu.


- Kako vidite svoje mesto u okviru novosadske rok scene?

Vuletić: Dok sam i sam razmišljao o tom mestu, a teško je biti objektivan kada su u pitanju emocije, stavovi o umetnosti i svemu ostalom što muzika uključuje, zaključio sam da se izdvajamo od ostalih novosadskih bendova. Mi se trudimo da ne budemo tipičan "lokalni" bend. Naši tekstovi su razumljivi jer su namenjeni veoma širokoj publici. Neću da kažem da mi danas nije bitno trenutno okruženje, ali stekao sam uzore u muzici i cilj koji želim da postignem još dok sam odrastao. Poštujem rad svih ostalih bendova i razumem njihove priče. Svako treba da oseti i da kaže jasno ko je i šta je. Pozdržavam autorski rad jer je to smisao muzike (umetnosti). Formirao sam se kao muzičar i posvetio se pisanju pesma, ali nisam se nisam svesno svrstavao u žanrove. Po pitanju melodija, mislim da svaka pesma treba da ima melodiju koja može i da "ulazi u uho" a još i kad se zviždi, to je pun pogodak. Trendovi dolaze i odlaze. Pesmu "Mefisto" sam uradio pre nekih desetak godina, a može i sad da na isti način kao tada dotakne slušaoca. Znači da ima neki vanvremenski karakter, koji je van trenda.

- Otkud ime Nova?

Vuletić: Ime asocijacira na dosta pojmova. Ono što je mene inspirisalo u imenu Nova je pridev koji daje karakter nečemu što je novo, posebno, izuzetno. U astronomiji je to pojam zvezde koja bljesne. To sam povezao sa nekom inspiracijom koja se javlja umetniku prilikom pisanja pesama. Nešto što je inspirativno, kao prosvetljenje. Ima tu dosta asocijacija koje su mene naterale da to ime dam bendu, čak još 1999. god. O zvučnosti mislim da je to lepo ime, kratko, moderno i to mi se dopada.

- Počeli ste kao trio...

Vuletić: ...Ubacili smo četvrtog člana. David Stojanović je inače gitarista benda Lude krave i voditelj u emisiji "Gruvanje". On je iz Bačkog Petrovca, ima svoj studio u kojem imamo kvalitetne probe. Upoznali smo se snimajući neke demo snimke, uspostavili dobru saradnju i ispostavilo se da je veliki prijatelj benda. Odlučili smo se da se njemu obratimo za podršku u zvuku.

- Koliko će time biti prisutan uticaj Ludih Krava na Novu?

Vuletić: David ima dosta iskustva u radu sa bendovima i nama je pristupio, da bi pokazao neku svoju drugu stranu jer mu se pesme dopadaju, tako da sigurno neće biti preklapanja u smislu načina sviranja i pravljenja aranžmama. A i ako bude, sve je to rok. Verovatno će tu biti nekih njegovih ideja koje nije imao prilike da ostvari u Ludim kravama. O Novi koju je pojačao David, može se reći da je sad jedna skupina momaka koji podržavaju jednu jasnu pop-rok priču i želimo da budemo ozbiljan bend koji publici ume da pruži veliko zadovoljstvo na nastupima, ali i dok nas slušaju, u nekom tamo kutku svog doma.

- David ostaje i u Ludim Kravama?

Vuletič: Naravno radi punom parom i tu energiju prenosi na nas. On mi pomaže da se koncentrišem na pevanje i sviranje ritma. Sad sam rasterečen što se tiče sviranja i mogu bolji scenski nastup da pružim.


- Kakvi su planovi benda za ovu godinu?

Vuletić: Možda ćemo uraditi dva ili tri singla i oni će biti praćeni spotovima. To je izvesno. Želimo da pokažemo snagu naših pesama i nećemo raditi na brzinu. Radimo singlove i snimaćemo spotove.

- Nemate želje da snimite album?

Vuletić: Na žalost, album u formi CD-a je izgleda prevaziđen, jer je internet učinio svoje. Još nisam izdefinisao šta bih želeo da uradim, pričaćemo na nivou benda o tome da li ćemo da snimimo i okačimo za skidanje, odlučićemo zajedno.

- Kako si se ti počeo baviti muzikom?

Vuletić: Imao sam još '96. bend u Novom Sadu Bionik dak (Bionic Duck) sa basistom Janošem, koji mi je dugogodišnji prijatelj, drugar, kumovi smo... Svirali smo kao srednjoškolci autorske pesme, imali 20 i više koncerata, čak i neke male nastupe na lokalnoj televiziji. Studirao sam i dugo se spremao za ovo što sada radimo. Imam nekog iskustva koje je sazrevalo dugo. Pratio sam našu scenu i tražio svoje mesto. Sazrevao sam godinma i složile su se kockice da u mojim tridesetim godinama započnem karijeru kao muzičar. Ja sam profesor u školi, to mi je zanimanje, a muzika prva ljubav...

Aleksandar Arežina


Коментари

Анониман каже…
Hvala autoru teksta na posvecenoj paznji i na podrsci.

S.V.

Популарни постови са овог блога

Bajaga i instruktori - Stvaranje Pozitivne geografije

Ritam gitarista velike Riblje čorbe Momčilo Bajagić Bajaga objavljivanjem prvog samostalnog albuma “Pozitivna geografija” (1984) krenuo je u jednu od najupečatljivijih autorsko/izvođačkih karijera na jugoslovenskom prostoru. I četvrt stoljeća od prvenca, Bajaga i instruktori su među rijetkima ostali dovoljno veliko ime, da mogu bez većih teškoća uspješno prebroditi granice međusobno otuđenih jugodržavica.

Marš na Drinu - Jedinstvena filmska bitka

Reditelj Žika Mitrović povodom 50. godišnjice čuvene Cerske bitke snimio je "Marš na Drinu", prvi i jedini igrani film o borbi Srpske vojske u Prvom svetskom ratu u kinematografiji komunističke Jugoslavije, koja je do tada i kasnije bila isključivo okrenuta partizanskim epopejama. Na 40. godišnjicu snimanja istinskog ratnog klasika imao sam nevjerovatnu čast razgovarati sa njegovim glavnim tvorcem Mitrovićem, i tumačima nekih od uloga Ljubom Tadićem i Branislavom Cigom Jerinićem.

Ljuba Tadić - Veličanstvena smrt majora Kursule

Gromada jugoslovenskog i srpskog glumišta Ljuba Tadić jednu od svojih najupečatljivijih uloga ostvario je u ratnom filmu "Marš na Drinu" režisera Živorada Žike Mitrovića 1964. godine. Tadićev major Kursula zaslužio bi ostati upamćen samo po svojoj zajebantskoj životnosti usred klanice zvane Prvi svjetski rat, ali je ipak važnija njegova glavna uloga u antologijskom, veličanstveno-tragičnom kraju Mitrovićevog remek-djela - i sve to uz prvu psovku u povijesti domaćeg filma.