Пређи на главни садржај

Ola Horhe - Muzika za liftove, reklame i drame



Elektro-pop dvojac Ola Horhe na istoimenom prvom albumu kroz monolitni zvučni zid retro klavijatura i  živog bubnja nudi svoje uvrnuto viđenje kakva je prije 30 i više godina mogla biti muzika za liftove, televizijske špice, reklame i drame. Starinskim analognim sintisajzerima, uporno jednoličnog zvuka, Andy Pavlov snažno pritiska skoro svaki  sekund 40-minutnog Ola Horhe albuma, dok ga podjednako disciplinovano prati Attack El Robot, čije udaranje na trenutke više liči na ritam mašinu nego na bubnjara.




"Ravnomjerno pravocrtno kretanje", odrednica pozajmljena iz fizike, prilično je upotrebljiva kao opis dešavanja na prvencu, koji su Beograđani sa osam instrumentala i dva pjevanja objavili krajem maja 2011. besplatno preko exitmusic.rs. To što se danas može proizvesti zilion zvukova iz samo jedne tipke ne tiče se previše Pavlova, koji kao da je na sintu zakucao prekidače da mu se slučajno ne pomjere i proizvedu nešto drugo od zacrtane zvučne arheologije. Očigledno, oba Horhea smatraju da su pronašla i kanalisala sebi svojstven retro zvuk, dovoljno zanimljiv da potraje čitav album. I...na trenutke im to polazi za instrumentima.


Početak krasi "Trans am" sa poletnim ritmom i Pavlovljevim poigravanjem klavijaturama, slijedi nabrijani "Hotel Moscow", ubjedljiva je i bas-sintom nošena "Wireless Liebe", dok je "La routine" preko potreban odmak od instrumentalnog ostatka albuma i mali elektro-pop dragulj sa ženskim pjevanjem na francuskom.  


Već Pavlovljev pokušaj kraut poja u "Das Zeitgeist" ne daje tako dobar ishod, a poslije ostatka materijala, koji nije bez malih bljeskova mašte u moru ponavljanja, ipak ostaje opšti utisak da su Ola Horhe pre stvorili osebujnu muzičku pratnju, neiskorišćenu za neko vizuelno djelo, nego u cijelosti zanimljiv album samo za slušanje. 

Imajući u vidu sinematičnost njihove muzike, moram priznati da me s druge strane kopka kako bi zvučali "Otpisani" da ih kroz svoje klavijature i bubanj propusti Horhe... 

 (Prvobitno objavljeno 12. avgusta 2011. godine na strani www.jelentop10.com, u ponešto drugačijem obliku).

Коментари

Популарни постови са овог блога

Bajaga i instruktori - Stvaranje Pozitivne geografije

Ritam gitarista velike Riblje čorbe Momčilo Bajagić Bajaga objavljivanjem prvog samostalnog albuma “Pozitivna geografija” (1984) krenuo je u jednu od najupečatljivijih autorsko/izvođačkih karijera na jugoslovenskom prostoru. I četvrt stoljeća od prvenca, Bajaga i instruktori su među rijetkima ostali dovoljno veliko ime, da mogu bez većih teškoća uspješno prebroditi granice međusobno otuđenih jugodržavica.

Marš na Drinu - Jedinstvena filmska bitka

Reditelj Žika Mitrović povodom 50. godišnjice čuvene Cerske bitke snimio je "Marš na Drinu", prvi i jedini igrani film o borbi Srpske vojske u Prvom svetskom ratu u kinematografiji komunističke Jugoslavije, koja je do tada i kasnije bila isključivo okrenuta partizanskim epopejama. Na 40. godišnjicu snimanja istinskog ratnog klasika imao sam nevjerovatnu čast razgovarati sa njegovim glavnim tvorcem Mitrovićem, i tumačima nekih od uloga Ljubom Tadićem i Branislavom Cigom Jerinićem.

Ljuba Tadić - Veličanstvena smrt majora Kursule

Gromada jugoslovenskog i srpskog glumišta Ljuba Tadić jednu od svojih najupečatljivijih uloga ostvario je u ratnom filmu "Marš na Drinu" režisera Živorada Žike Mitrovića 1964. godine. Tadićev major Kursula zaslužio bi ostati upamćen samo po svojoj zajebantskoj životnosti usred klanice zvane Prvi svjetski rat, ali je ipak važnija njegova glavna uloga u antologijskom, veličanstveno-tragičnom kraju Mitrovićevog remek-djela - i sve to uz prvu psovku u povijesti domaćeg filma.