Пређи на главни садржај

Dorijan Grej - Kad je vinil bolji od CD-a


Oba albuma Dorijana Greja (Dorian Gray) ove godine je na jednom CD-u ponovo objavio Kroacija rekords (Croatia Records), ali ključni član danas ugaslog zagrebačkog sastava Masimo Savić ne krije razočarenje ishodom, i smatra da je posao mogao biti zvučno daleko bolje urađen. Ipak, Masimu je bar drago da su se albumi kako-tako pojavili na CD-u da bi ih mogli otkriti neki novi klinci, a uz to mi je otkrio da postoje neki zanimljivi živi snimci Dorijana Greja.

"Nisam zadovoljan masteringom. Ljut sam što me nisu zvali, krivo mi je što me nisu zvali: 'Čuj izdaćemo to i to', pa da napravim mastering kako treba", rekao mi je ozlojeđeno Masimo.

Našli smo se polovinom oktobra u Beogradu u Klubu svetskih putnika kako bi popričali o njegovom predstojećem tradicionalnom prednovogodišnjem koncertu u Sava centru. Kada sam ga usput pitao za reizdanja Dorijana Greja, iskreno rečeno, očekivao sam da Masimo izrazi zadovoljstvo činjenicom da se bivši Jugoton sjetio konačno na CD-u ponuditi kultne albume "Sjaj u tami" (1983) i "Za tvoje oči" (1985). Ipak...

 
"Moja prijateljica Iva Gruden doma je napravila bolji mastering od toga što je uradio Kroacija rekords! Ona je sa ploče skinula, ubacila u komputer i popravila zvuk bolje nego što ga je popravio Koracija rekords! Ona je sa ploča napravila bolji saund nego ovi sa originalnih traka!", nastavio je Savić.

Ljutnju na izdavačku kuću bivši pjevač, gitarista i vođa Dorijana Greja je na kraju ipak malo smanjio izjavom kako mu je bar drago "da je to izašlo na CD-u, neka to klinci imaju, neka znaju šta se dešavalo u osamdesetima". I sam je bio iznenađen nekim stvarima kad je zahvaljujući reizdanju ponovo preslušao Dorijan Grej.

"Iznenađen sam time što sam ja to pisao, a imao sam 19 godina! Album sam snimao sa 20 godina, a imao sam 21 godinu kad je izašao. Nevjerojatno mi je da je to bilo tako! Jedan moj prijatelj aranžer mi je rekao za prvi album, da je to album gdje se ni u jednoj sekundi ne razmišlja da li će nešto biti hit, nego je to totalna posvećenost umjetnosti. Iako je meni drugi album draži u nekom artističkom smislu".

Zagrebački postnovovalni sastav Dorijan Grej 1983. godine postaje naprasno poznat u Jugoslaviji ponajviše zahvaljujući hitu "Sjaj u tami", obradi klasika Voker bradersa (Walker Brothers) "The Sun Ain't Gonna Shine Anymore". Sa drugom postavom Savić snima još jedan album "Za tvoje oči" (1985), ali troškove skupog snimanja u Švedskoj sastav je pokušao isplatiti iscrpljujućom turnejom, poslije koje duhom slomljeni Dorijan Grej prestaje sa radom, Masimo gubi glas, a kad ga konačno uspijeva povratiti, posvećuje se uspiješnijoj samostalnoj pop karijeri. Ipak, osim dva albuma iza Dorijana Greja ostalo je još ponešto...

"Postoje koncertni snimci iz (zagrebačkog kluba) Kulušića, iz Maribora, u vrijeme prvog albuma, 'Jahač bez glave' i tako dalje. Čekamo pogodan trenutak da to napravimo. Dobri su snimci. A i (bivši bubnjar Ekatarine Velike Ivan Fece) Firči je pronašao tri pjesme koje smo snimali u Novom Sadu sa (sada basistom Električnog orgazam Zoranom Radomirovićem) Švabom, a Milan (Mladenović, vođa EKV) nije mogao doći, bio se razbolio, pa je tekstove slao telefonom. Ja sam radio gitare i pjevao. Tri potpuno nikad čute pjesme. Naš narod ni ne zna da je to snimano. Firči sad važe kome bi to dao", rekao mi je Masimo. (slično mi je rekao i pri ranijem našem susretu)

Upitan postoje li živi snimci iz vremena drugog albuma, Masimo kaže da bi se trebao potruditi da ih pronađe: "Kad bi na internetu stavio upit da li ih neko ima, možda bi mi se javili neki ton majstori koji su snimili koncerte?"


Zvanična strana: www.massimo.hr

Aleksandar Arežina

Коментари

Популарни постови са овог блога

Bajaga i instruktori - Stvaranje Pozitivne geografije

Ritam gitarista velike Riblje čorbe Momčilo Bajagić Bajaga objavljivanjem prvog samostalnog albuma “Pozitivna geografija” (1984) krenuo je u jednu od najupečatljivijih autorsko/izvođačkih karijera na jugoslovenskom prostoru. I četvrt stoljeća od prvenca, Bajaga i instruktori su među rijetkima ostali dovoljno veliko ime, da mogu bez većih teškoća uspješno prebroditi granice međusobno otuđenih jugodržavica.

Marš na Drinu - Jedinstvena filmska bitka

Reditelj Žika Mitrović povodom 50. godišnjice čuvene Cerske bitke snimio je "Marš na Drinu", prvi i jedini igrani film o borbi Srpske vojske u Prvom svetskom ratu u kinematografiji komunističke Jugoslavije, koja je do tada i kasnije bila isključivo okrenuta partizanskim epopejama. Na 40. godišnjicu snimanja istinskog ratnog klasika imao sam nevjerovatnu čast razgovarati sa njegovim glavnim tvorcem Mitrovićem, i tumačima nekih od uloga Ljubom Tadićem i Branislavom Cigom Jerinićem.

Ljuba Tadić - Veličanstvena smrt majora Kursule

Gromada jugoslovenskog i srpskog glumišta Ljuba Tadić jednu od svojih najupečatljivijih uloga ostvario je u ratnom filmu "Marš na Drinu" režisera Živorada Žike Mitrovića 1964. godine. Tadićev major Kursula zaslužio bi ostati upamćen samo po svojoj zajebantskoj životnosti usred klanice zvane Prvi svjetski rat, ali je ipak važnija njegova glavna uloga u antologijskom, veličanstveno-tragičnom kraju Mitrovićevog remek-djela - i sve to uz prvu psovku u povijesti domaćeg filma.