Пређи на главни садржај

Panonija projekt - Od Smaka do džeza ravnice

Nekada basista čuvenog Smaka iz doba albuma "Bioskop Fox" Vlada Samardžić spreman je da se predstavi sa svojim novim džez sastavom Panonija projekat (Pannonia Project) nastupom na Beogradskom džez festivalu krajem oktobra i potom albumom prvencem "The Bridge" čije se objavljivanje očekuje ove jeseni. Iako sada duboko u džez vodama Samardžić kaže da bi rado ponovo zasvirao sa Točkom i Kepom.


Novosađanin Samardžić jedan je od muzičara sa prilično živopisnom karijerom, bar u pogledu imena sa kojima je sarađivao. Bio je basista Smaka od 1995. do 1997. godine, a poslije školovanja na Berliju u Bostonu, SAD (Berklee College of Music u Bostonu), pridružio se Vasil Hadžimanov bendu, sa kojim snima četiri albuma od 2000 do 2010. godine. Sarađivao je sa Slobodanom Trkuljom, Kornelijem Kovačem, Dadom Topićem, Biserom Veletanlić i drugima. Bio je od 2003. do 2010. stalni član pratećeg benda pop pjevača Vlade Georgieva. Samardžić je od 2006. godine vođa autorskog džez peterca Panonija projekat, u kome su i džez pijanista Aleksandar Bahun, član Opere Srpskog narodnog pozorišta iz Novog Sada, kao i Beograđani članovi Big benda Radio-televizije Srbije, bubnjar Petar Radmilović, koji je svirao na albumima Đorđa Balaševića, Bebi Dol i Šabana Bajramovića, i trubač Marko Đorđević, saradnik Bajage i instruktora, Georgieva, Aleksandre Kovač, Ramba Amadeusa i drugih. Početnog saksofonistu Gabora Bunforda iz Subotice brzo je zamenio Pančevac Kristijan Mlačak, koji je diplomirao na Konzervatorijumu u Roterdamu i svirao sa Georgievim, Veletanlićevom i Topićem. Možda najznačajniju priliku da se predstavi Panonija projekta će imati nastupom 28. oktobra prve večeri Beogradskog džez festivala u Domu omladine Beograda.

- Koliko vidim na vašem fejsbuku, a malo je starija informacija u pitanju, "trenutno se završava dizajn omota a izdavanje našeg prvog albuma očekujemo tokom aprila". To bi trebalo značiti da je prvi album Panonija projekta gotov i da čeka na objavljivanje?

Samardžić: Naš prvi album pod nazivom "The Bridge" je snimljen prošle godine, a izdavanje planirano za ovu godinu uz izvesno kašnjenje se očekuje ove jeseni.

- Može li se vaš nastup na BDžF-u shvatiti kao svojevrsna pretpromocija ili promocija prvog albuma "The Bridge"?

Samardžić: Da, naš nastup na BDžF se može shvatiti kao predpromocija albuma. Zvanična promocija će se desiti početkom novembra u Novom Sadu u Studiju M Radio Novog Sada.

- Kako je nastao Panonija projekat, odnosno kako ste sastavljali postavu?

Samardžić: Panonija projekat je džez sastav nastao u proleće 2006. godine na inicijativu mog prijatelja pijaniste Aleksandra Bahuna i mene. Želja nam je bila da našu autorsku muziku inspirisanu vojvođanskim motivima i životom u panonskoj ravnici oblikujemo i predstavimo u okviru originalnog džez ansambla. Prvobitna kvartetska postava okuplja saksofonistu Bunforda Gabora iz Subotice i poznatog beogradskog bubnjara Petra Radmilovića a ubrzo nam se priključio i peti član, trubač Marko Đorđević iz Beograda. Iako dugogodišnji prijatelji i saradnici, nikada nismo imali prilike da sviramo u ovakvoj formaciji, ali već na prvim klupskim svirkama došli smo do saznanja da smo stvorili ansambl koji ima nešto novo da pruži i publici i nama kao muzičarima. Početkom 2007. bend napušta Gabor, a sastavu se pridružuje talentovani tenor saksofonista iz Pančeva Kristijan Mlačak. Svi članovi ovog sastava su poznati džez muzičari, po mnogima, među najboljim u našoj zemlji, sa dugogodišnjim iskustvom snimanja i sviranja različitih pravaca džez muzike. 

-  Može nešto više o albumu, odnosno o muzici sastava?

Samardžić: Ideja o snimanju ovakvog albuma nastala je još 2006.godine, u Novom Sadu. Preslušavajući neke od mojih kompozicija snimljenih na diplomskom koncertu održanom 1999. u BPC centru u Bostonu, moj dugogodišnji prijatelj i pijanista Aleksandar Bahun i ja smo se dogovorili da napravimo moderan džez sastav koji će izvoditi našu autorsku muziku. Numere su mu se dopale, kao i mnogim mojim kolegama koji su imali prilike da ih čuju tokom prethodnih šest godina, ali ja nisam bio siguran da je vreme za autorski iskorak, sve do tada. Sve moje kompozicije na ovom albumu (šest od osam numera) su u manjoj ili većoj meri nastale tokom studija na muzičkom koledžu Berkli u Bostonu i predstavljaju jednu celinu koja je konačno i zvanično zabeležena na kompakt disku. Dve kompozicije Aleksandra Bahuna su sjajno upotpunile muzičku sliku i obogatile stilski kolorit albuma. Našu muziku stilski možemo svrstati u "contemporary jazz music" sa uticajima različitih muzičkih pravaca kao što su: be-bop, fank, fjužn, latino, ecm....


- Široj javnosti ste možda najpoznatiji kao član Smaka, otkud u džez vodama?

Samardžić: Poštovaoci legendarne grupe Smak me znaju kao člana tog "podmlađenog" sastava u periodu 1995-1997 kada je objavljen album "Bioskop Fox". Ipak, u mom slučaju prvo se desila soul, fank, i džez muzika kojom sam intenzivno počeo da se bavim 1993. godine. Te godine započinje moje poznanstvo i saradnja sa Vasilom Hadžimanovim, Biserom Veletanlić, Brankicom Vasić kao i mnogim beogradskim džez muzičarima. Godine 1997. kao stipendista Berklija odlazim u Boston na studije moderne i džez muzike, a diplomu "Bachelor of Music Degree" dobijam krajem 1999. godine. Ljubiteljima džez muzike sam verovatno najpoznatiji kao dugogodišnji član Vasil Hadžimanov benda sa kojim sam intenzivno radio od 2000. do 2010. godine i snimo četiri albuma za PGP RTS. Dosta ljudi me zna i kao basistu pratećeg benda Vlade Georgieva sa kojim sam sarađivao punih osam godina.

- Kakva iskustva nosite iz Smaka, da li su neka bila primjenjiva na Panonija projekat i da li biste ako se ukaže prlika ponovo svirali sa Smakom, odnosno gitaristom Radomirom Mihajlovićem-Točkom)?

Samardžić: Nosim najlepša iskustva iz tog perioda. To je za mene bila neponovljiva skola bluz i rok muzike, muzičko odrastanje na najbolji način. Radeći sa dvojicom legendarnih muzičar, gitaristom R.M. Točkom i bubnjarem (Slobodanom Stojanovićem) Kepom (ali i sa ostalim mladim talentovanim muzičarima) dobijao sam toliku količinu informacija, saveta i energije koja se ne može naučiti u školi, osećao sam se kao da se nalazim na muzičkom izvorištu. Iskustva koja sam tu stekao su mi pomogla u mom daljem usavršavanju a samim tim, posredno i na rad u okviru kvinteta Panonija projekat. Ako ikada bude prilike da ponovo  zasviram sa tom sjajnom ekipom i R.M. Točkom rado ću se odazvati pozivu, to je sigurno.


Razgovor je objavio časopis za pop kulturu Popboks 
http://popboks.com/tekst.php?ID=8235

Коментари

Популарни постови са овог блога

Bajaga i instruktori - Stvaranje Pozitivne geografije

Ritam gitarista velike Riblje čorbe Momčilo Bajagić Bajaga objavljivanjem prvog samostalnog albuma “Pozitivna geografija” (1984) krenuo je u jednu od najupečatljivijih autorsko/izvođačkih karijera na jugoslovenskom prostoru. I četvrt stoljeća od prvenca, Bajaga i instruktori su među rijetkima ostali dovoljno veliko ime, da mogu bez većih teškoća uspješno prebroditi granice međusobno otuđenih jugodržavica.

Marš na Drinu - Jedinstvena filmska bitka

Reditelj Žika Mitrović povodom 50. godišnjice čuvene Cerske bitke snimio je "Marš na Drinu", prvi i jedini igrani film o borbi Srpske vojske u Prvom svetskom ratu u kinematografiji komunističke Jugoslavije, koja je do tada i kasnije bila isključivo okrenuta partizanskim epopejama. Na 40. godišnjicu snimanja istinskog ratnog klasika imao sam nevjerovatnu čast razgovarati sa njegovim glavnim tvorcem Mitrovićem, i tumačima nekih od uloga Ljubom Tadićem i Branislavom Cigom Jerinićem.

Žika Mitrović - Komandant Marša na Drinu

  Proslavljenog režisera Živorada Žiku Mitrovića imao sam zadovoljstvo sresti jednom u ljeto 2004. kako bismo razgovarali povodom 40 godina njegovog klasika "Marš na Drinu", rijetkog primjera nepartizanskog ratnog filmova u kinematografiji komunističke Jugoslavije. Mitrović me počastio zanimljivom pričom o rađanju izuzetnog filma o ratnoj sudbini Srbije u Prvom svjetskom ratu, uprkos političkim rizicima, teškim uslovima snimanja i samonametnutim rekordnim rokovima.